pondělí 22. února 2016

Mňamka z kuřecího masa


Kuřecí naložené,v jednom pekáčku a upečené











Suroviny:

1 kg kuřecích paliček (použila jsem paličky a horní ťapky
na marinádu)
200 ml černého piva
2 lžíce oleje
2 lžíce kečupu (kdo nechce,vynechá)
2 lžíce husté sladké sojové omáčky
2 lžíce husté slané sojové omáčky
1 lžíce sušené majoránky
1 lžíce sušeného oregana
1 lžička sušeného tymiánu
1 lžička Mahá koření(lze vynechat)
1 nadrobno nakrájená cibule
dále budeme potřebovat
brambory na silnější kolečka
cibuli na silnější půlměsíčky
česnek na plátky
rajčata na čtvrtky
sůl 
celý kmín

Postup přípravy receptu:

V hluboké uzavíratelné nádobě umícháme marinádu, do ní poskládáme opláchnuté kuřecí maso a nejlépe do druhého dne necháme v lednici odležet.
Na dno většího pekáče s víkem dáme všechnu nakrájenou zeleninu, osolíme, posypeme kmínem, poklademe maso, přidáme marinádu a přiklopíme víkem. Vložíme do předehřáté trouby a na 3/4 výkon(mám plynovou)pečeme 40 minut. Poté víko odstraníme, snížíme teplotu na poloviční výkon a za občasného přelévání šťávou dopékáme cca 20 minut.

Poznámka:

U surovin na přílohu jsem úmyslně neuváděla počet. Záleží na jedlících a jejich apetitu. Pokud nemáme rádi obíračku, můžeme maso před marinováním vykostit.

1 komentář:

  1. Dobrý recept. Takovouhle úpravu kuřete mám taky rád. Jen teda beru kuřecí o kterém vím, že je bio a neporušuje to nějaké moje etické zábrany. Jako třeba to, že to nejsou klecové chovy a podobně. Ideálně, když je to od domácího dodavatele, kteří dávají svým zvířatům největší péči. Podobně jako třeba tahle fair trade hadrová panenka... Myšlenka fair trade je mi hodně sympatická a snažím se žít v souladu. :)

    OdpovědětVymazat