čtvrtek 18. června 2015

Mátový sirup











Mátový sirup 

Recept na mátový sirup jsem vám tu již představila vloni. A pro letošní sirupovou sezonu jsem ho ještě trochu vylepšila - doplnila o více citronu.
Takže letošní domácí mátový sirup jsem připravila takto:

2 hrsti čerstvých mátových lístků
1 velký citron pokrájený na kolečka
750 ml převařené, vychlazené vody
asi 650 g krystalového cukru
2 lžičky kyseliny citronové
šťáva z 1/2 citronu
1. den
mátové lístečky opereme a vložíme do hrnce. Přidáme na kolečka pokrájený citron a vše zalijeme 750 ml převařené, vychlazené vody. Necháme 24 hodin vyluhovat.
2. den
Namočené lístky a citron přecedíme. Do přeceděné vody přidáme cukr, kyselinu citronovou a šťávu z 1/2 citronu. Vaříme tak dlouho, dokud se cukr nerozpustí a potom ještě asi tak 4 minutky necháme převařit.
Plníme do čistých skleniček.
A máme hotovo!

A z tohoto sirupu si můžeme připravit úžasný osvěžující nápoj!!!! Sirup stačí zalít vychlazenou perlivou vodou, přidat kousky limetky, led a pár lístečků čerstvé máty.
A  pokud vám vydrží do zimy, pak takový horký čaj s domácím sirupem … no prostě využití je univerzální ……… 

A ještě pár poznámek o mátě - máta peprná je jednou z bylinek, která napomáhá odstraňovat křeče, zejména křeče trávicího ústrojí, povzbuzuje vylučování trávicích šťáv, má protizánětlivé účinky. Kromě sirupu ji můžete použít i do ovocných salátů, koktejlů a také do moučníků.


1 komentář:

  1. Tak to budu muset vyzkoušet. Díky za tip. Mátový čaj moc dobře znám, ale mátový sirup jsem teda ještě dělat nezkoušel. Co se ale mátového čaje týče, tak ten si čas od času dělám rád. Vždycky si ho udělám do konvičky a piju celý den. Jen teď se mi rozbila moje retro smaltovaná konvice, takže toto bohužel dělat nemůžu. Alespoň ne do té doby, než mi přijde nová.

    OdpovědětVymazat